Komisja Kultury i Dialogu

Przewodnicząca: Anna Gulińska

Wiceprzewodnicząca: Anna Caputa

Członkowie: Maciej Fijak, Łukasz Grodzicki, Igor Jurkowski, Mikołaj Kasiej, Katarzyna Lasota, Jacek Młynarz, Grażyna Ligęza, Szymon Toboła, Rafał Zawiślak

Przedmiot działania:

  1. Inicjowanie działań służących wsparciu kultury na terenie Dzielnicy XIII Podgórze oraz ochronie dziedzictwa narodowego.
  2. Planowanie i realizacja długofalowych i doraźnych przedsięwzięć w zakresie inicjatyw i wydarzeń kulturalnych.
  3. Organizowanie wystaw, konkursów oraz imprez okolicznościowych we współpracy z instytucjami kulturalnooświatowymi działającymi na terenie Dzielnicy.
  4. Podejmowanie działań na rzecz poszanowania miejsc pamięci narodowej.
  5. Monitorowanie spraw związanych z ochroną dziedzictwa narodowego na terenie Dzielnicy XIII
  6. Podejmowanie działań mających na celu objęcie odpowiednią ochroną obecnych zabytków.
  7. Wnioskowanie o objęcie ochroną konserwatorską cennych nieruchomości i ruchomości nie będących formalnie zabytkami.
  8. Współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz instytucjami kultury w zakresie organizacji wydarzeń i inicjatyw kulturalnych.
  9. Współuczestniczenie w wydawaniu materiałów promujących dzielnicę.
  10. Opiniowanie projektu Budżetu Dzielnicy oraz proponowanych zmian budżetowych.
  11. Określanie obszarów tematycznych konkursów ofert na realizację zadań publicznych o charakterze kulturalnym, przez organizacje pozarządowe i podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego wyłonione w konkursie ofert.
  12. Współpraca z jednostkami organizacyjnymi UMK oraz pozostałymi miejskimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie działania Komisji.
  13. Współpraca z innymi komisjami Rady.
  14. Inicjowanie i opiniowanie projektów dotyczących nazewnictwa ulic, placów, skwerów i innych obiektów na terenie Dzielnicy XIII Podgórze.
  15. Inicjowanie działań służących uławianiu kontaktu Rady z mieszkańcami Dzielnicy XIII oraz zapewniających lepszy dostęp do informacji.
  16. Opieka nad gazetką dzielnicową w szczególności zakresie koncepcji, przygotowania materiałów, dystrybucji.
  17. Współpraca z Zarządem w zakresie modyfikacji i aktualizacji strony internetowej Rady Dzielnicy.
  18. Współpraca z Zarządem w zakresie prowadzenia mediów społecznościowych będących w dyspozycji Rady Dzielnicy.
  19. Współuczestniczenie w wydawaniu materiałów promujących dzielnice.
  20. Aktualizowanie informacji zamieszczanych na tablicach ogłoszeniowych należących do Rady.
  21. Współpraca z mieszkańcami i z organizacjami pozarządowymi.
  22. Koordynowanie działań związanych z procesem dzielnicowego oraz ogólnomiejskiego Budżetu Obywatelskiego na terenie Dzielnicy XIII w oparciu o przyjęty regulamin.
  23. Przeprowadzenie kampanii informacyjnej oraz edukacyjnej wraz z organizacją spotkań z mieszkańcami oraz organizowanie punktów głosowań na terenie dzielnicy w ramach procedury Budżetu Obywatelskiego
  24. Opiniowanie projektu Budżetu Dzielnicy oraz proponowanych zmian budżetowych.
  25. Określanie obszarów tematycznych konkursów ofert na realizację zadań publicznych o charakterze integrującym lokalną społeczność, przez organizacje pozarządowe i podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego wyłonione w konkursie ofert.