dzielnica13.krakow.pldzielnica13.krakow.pldzielnica13.krakow.pl

Biuletyn Informacji Publicznej Facebook
  • Start
  • Wydarzenia
    • Wydarzenia 2024
    • Wydarzenia 2023
    • Wydarzenia 2022
    • Wydarzenia 2021
    • Wydarzenia 2020
    • Wydarzenia 2019
    • Wydarzenia 2018
    • Wydarzenia 2017
    • Wydarzenia 2016
    • Wydarzenia 2015
    • Wydarzenia 2014
    • Wydarzenia 2013
    • Wydarzenia 2012
    • Wydarzenia 2011
  • Rada
    • Rada Dzielnicy
    • Zarząd Dzielnicy
    • Komisje
    • Statut
    • Okręgi wyborcze
  • Sesje
    • Harmonogram
    • Porządek obrad
    • Uchwały
    • Protokoły
  • O dzielnicy
    • Historia
    • Warto zobaczyć
    • Instytucje
    • Mapa
  • Budżet obywatelski
  • Głos Podgórza
  • Kontakt

WYDARZENIA 2018

zdjęcie różnie ułożonych banknotów 100 złotowych

Budżet Dzielnicy XIII Podgórze na rok 2026 przyjęty – zobacz, na co pójdą środki

Podczas wczorajszej sesji podjęliśmy uchwałę w sprawie rozdysponowania środków budżetowych przyznanych na rok 2026. W nadchodzącym roku przeznaczymy 6 072 226 złotych na różnorodne zadania, odpowiadające na potrzeby mieszkańców – od remontów w szkołach, przez inwestycje w zieleń, infrastrukturę drogową, po działania w zakresie bezpieczeństwa, integracji i komunikacji społecznej.

Największą kwotę – 1 792 226 zł - przeznaczyliśmy na roboty budowlane dróg i chodników. Planujemy remont ulic: Traugutta (nakładka asfaltowa od nr 8 do ul. Dąbrowskiego), Heweliusza, Batki (od ul. Batki do ul. Kaczej), Mieczników, Łuczników oraz ul. Przedwiośnie na brakującym fragmencie. W ramach tego zadania zostaną sfinansowane także kolejne etapy zadań wieloletnich, m.in.: aktualizacja dokumentacji projektowej dla przebudowy ul. Rybitwy, budowy chodnika na ul. Półłanki, wykonanie dokumentacji ZRID dla budowa drogi bocznej - ul. Golikówka.

Drugą co do wielkości pozycję w budżecie zajmują roboty budowalne w miejskich żłobkach, przedszkolach i szkołach – 1 047 000 zł. Największymi pozycjami w tej kategorii są prace remontowe polegające na przystosowaniu pomieszczeń na potrzeby przedszkola w Samorządowym Przedszkolu nr 11 pryz ul. Saskiej oraz prace remontowe w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 przy ul. Myśliwskiej (obie pozycje to wartość po 300 000 zł). W ramach tego zadania zostaną także m.in.: wyremontowane parkiety w Samorządowym Przedszkolu nr 92 na ul. Parkowej, kontynuowany będzie remont podłogi w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 20 na ul. Wrobela, wykonany zostanie projekt boiska przyszkolnego w Zespole Szkół Mechanicznych nr 2 przy al. gen. Skrzyneckiego.

Kolejną pozycją w budżecie pod względem wartości są roboty budowlane związane z ogródkami jordanowskimi i zieleńcami – w tym przypadku przeznaczyliśmy 670 000 zł. Pozycja ta obejmuje takie zadania jak: zagospodarowanie terenu zielonego przy ul. Zabłocie (projekt i początek realizacji), budowa ciągu pieszo - rowerowego od ul. Lasówka do Parku Rzecznego Ogród Płaszów (projekt i początek realizacji) oraz rewitalizacja Smoczego Skweru przy ul. Lipskiej bocznej (projekt i początek realizacji). Wartość tej kategorii uzupełnia zadanie przewidujące modernizację, rekultywację, nasadzenia drzew i krzewów na terenach zielonych, montaż małej architektury (słupki, ławki, kosze, ogrodzenia) oraz doposażenie ogródków jordanowskich wg wskazań naszej Rady.

Na roboty budowlane związane z lokalną infrastrukturą sportową i rekreacyjną zarezerwowaliśmy 480 000 zł. W ramach tych środków po 150 000 zł przeznaczyliśmy na dwa zadania wieloletnie: koncepcję i projekt rewitalizacji stadionu przy ul. Parkowej oraz projekt rewitalizacji stadionu KS „Płaszowianka” przy ul. Stróża Rybna. Stadion na ul. Parkowej otrzyma również finansowanie na zakup wyposażenia oraz zakup i montaż zegara na wieży budynku. Pozostałe środki przeznaczymy na: zagospodarowanie terenu Klubu Kolejowego nad Zalewem Bagry, prace remontowe w KS Korona oraz zakup traktorka dla KS „Płaszowianka”.

Dzielnicowy program wspierania działalności miejskich szkół i placówek oświatowych, kultury, sportu, pomocy społecznej i zdrowia zarezerwowaliśmy 477 000 zł. To głównie dofinansowanie wyposażenia, działalności i konkretnych inicjatyw Centrum Kultury Podgórza i jego klubów, wsparcie funkcjonowania szkół średnich, biblioteki, pomoc społeczna dla mieszkańców Dzielnicy (zakup paczek świątecznych, kolacja wigilijna). Istotnym zadaniem w tej pozycji, zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, jest pokrycie kosztów wynajmu pomieszczeń w Klubie Płaszów na potrzeby Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 przy ul. Myśliwskiej.

405 000 zł to koszt Dzielnicowego Programu Wspierania Osób Niepełnosprawnych. Są to środki przeznaczone na wyposażenie oraz remonty w domach pomocy społecznej oraz specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych, remont toalet z przystosowaniem dla potrzeb osób niepełnosprawnych w Szkole Podstawowej nr 29 przy al. Dembowskiego czy też dofinansowanie działalności Krakowskiego Centrum Seniora przy ul. Smolki.

Lokalne wydarzenia oświatowe, kulturalne, sportowe i rekreacyjne to pozycja w budżecie o wartości 367 000 zł. Najwięcej środków przeznaczyliśmy na organizację Podgórskiej Jesieni Kulturalnej – kulturalnego święta Podgórza. Pozostałe zadania obejmują organizację m.in. takich wydarzeń jak Dożynki, Podgórskie Letnie Koncerty, piknik sąsiedzki na osiedlu Kabel, piknik rodzinny przy CKP Klub Płaszów, kino plenerowe. Wsparcie finansowe otrzymają wydarzenia odbywające się od wielu lat na terenie Dzielnicy: Tradycyjne Święto Rękawki, Podgórskie Dni Otwartych Drzwi, Świąteczne Targi Rzeczy Wyjątkowych. Dofinansujemy również oprowadzanie uczniów podgórskich szkół po terenie byłego KL Plaszow czy też zumbę dla Podgórzan.

Na bezpieczeństwo czyli na Program Poprawy Bezpieczeństwa dla Gminy Miejskiej Kraków - "Bezpieczny Kraków" przeznaczyliśmy 318 000 zł. W jego ramach m.in. dofinansujemy zakup sprzętu i umundurowania dla Jednostek Ratowniczo-Gaśniczych nr 2 i 4 oraz Ochotniczej Straży Pożarnej Przewóz. Policja otrzyma wsparcie na zakup radiowozu, zakup i utrzymanie w gotowości hamowni przenośnych do kontroli rowerów i hulajnóg elektrycznych oraz na dodatkowe patrole na terenie Dzielnicy XIII Podgórze. Do Straży Miejskiej trafią również środki na dodatkowe patrole na terenie naszej dzielnicy oraz na działania profilaktyczne i szkolenia. Ponadto zakupimy czujniki czadu dla seniorów, dwa kolejne urządzenia AED oraz przeprowadzimy szkolenia z samoobrony dla pracowników podgórskich Domów Pomocy Społecznej.

95 000 zł to kwota przeznaczona na komunikację z mieszkańcami dzielnicy. Pozycja ta obejmuje wydanie gazetki „Głos Podgórza”, zakup materiałów promocyjnych, nagranie filmowych materiałów promocyjnych oraz wydanie kalendarza ściennego.

Na zadanie „współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na obszarze dzielnicy” zaplanowaliśmy 71 000 zł. Realizacja wskazanych tu zadań będzie odbywała się na podstawie art. 19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – oznacza to, że zadania zostaną powierzone NGO’som z pominięciem otwartego konkursu ofert. W ten sposób zostaną zorganizowane mi.n. „Urodziny Bednarskiego”, Imieniny Anny w Podgórzu, Impreza integracyjna w Składzie Solnym, zajęcia gimnastyczne dla dzieci, Dzień Sportu w TS Rybitwy czy też psie pikniki.

W rezerwie zostawiliśmy 300 000 zł. Pozostałe środki (50 000 zł) przeznaczyliśmy na remont biura Rady Dzielnicy XIII.

Szczegółowy podział środków dostępny jest tutaj.

 

Co dalej?

Przyjęcie projektu w takim kształcie nie kończy prac budżetowych. Budżet teraz trafi do uzgodnień z jednostkami miejskimi wskazanymi jako realizatorzy celem przede wszystkim wyceny poszczególnych zadań inwestycyjnych oraz weryfikacji możliwości ich realizacji. Po otrzymaniu informacji zwrotnej, w lipcu br. przyjmiemy ostateczną wersję budżetu. 

21 maj 2025

Wydarzenia

110. rocznica połączenia Podgórza z Krakowem! 18 czerwiec 2025
XXIII Podgórskie Wschody Słońca 18 czerwiec 2025
Zmiany w dostępności biuro Rady Dzielnicy 13 czerwiec 2025
Wczoraj odbyła się XXI Sesja Rady Dzielnicy XIII 11 czerwiec 2025
Dzień Otwarty Magistratu – zapraszamy na stoisko Podgórza! 06 czerwiec 2025
XXI Sesja Rady Dzielnicy XIII Podgórze 05 czerwiec 2025
Czerwiec z Muzeum Podgórza i Centrum Kultury Podgórza 04 czerwiec 2025
Piknik Sąsiedzki w Parku Stacja Wisła 04 czerwiec 2025
Spotkanie z mieszkańcami w sprawie projektu organizacji ruchu na ul. Goszczyńskiego 30 maj 2025
Trwają prace remontowe na Bagrach 29 maj 2025

Dostępność

deklaracja dostępności

Rada Dzielnicy XIII Podgórze

Rynek Podgórski 1, pokój 12   |   tel. 12 656 62 25,  |   e-mail: rada@dzielnica13.krakow.pl   |   Facebook

Godziny przyjmowania mieszkańców: poniedziałek-piątek 10:00 - 14:00 (za wyjątkiem dni Sesji Rady)

© 2015 Dzielnica XIII Podgórze - Kraków
  • Start
  • Wydarzenia
    • Wydarzenia 2024
    • Wydarzenia 2023
    • Wydarzenia 2022
    • Wydarzenia 2021
    • Wydarzenia 2020
    • Wydarzenia 2019
    • Wydarzenia 2018
    • Wydarzenia 2017
    • Wydarzenia 2016
    • Wydarzenia 2015
    • Wydarzenia 2014
    • Wydarzenia 2013
    • Wydarzenia 2012
    • Wydarzenia 2011
  • Rada
  • Sesje
  • O dzielnicy
  • Budżet obywatelski
  • Głos Podgórza
  • Kontakt

Informacje o plikach cookie

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.